Nieuws

Ondernemers lanceren ambitieus platform Verspilling is Verrukkelijk

Achttien ondernemers die oplossingen bieden voor voedselverspilling, lanceerden samen met MVO Nederland het platform Verspilling is Verrukkelijk. Met het platform tonen de initiatiefnemers wegen om voedselverspilling snel verleden tijd te maken.

Verspilling op het menu
De samenwerkende ondernemers ontwikkelen en verkopen smaakvolle en mooie producten die gemaakt zijn van ingrediënten die anders zouden worden weggegooid of verwerkt worden tot diervoeder of biogas. Ze lanceren nu een gezamenlijk platform waar ze met elkaar dezelfde boodschap uitdragen: voedsel is te kostbaar om te verspillen. Zij presenteren allerlei vooruitstrevende producten die ze hiervoor hebben ontwikkeld. Denk aan soep van kromme groente (Kromkommer), bier van oud brood (Instock) of zeep gemaakt van sinaasappelschillen (Beeblue).

Niet praten maar doén
De ondernemers laten positief zien dat het anders kan. Daarom organiseren ze gezamenlijke evenementen en campagnes om bedrijven en consumenten te verleiden ook met het verminderen van voedselverspilling aan de slag te gaan. Zo gaan ze in verschillende winkels het thema op de winkelvloer onder de aandacht brengen en mensen stimuleren om zelf in actie te komen tegen voedselverspilling. Zo zal een Verspilling is Verrukkelijk schap een plek krijgen in diverse supermarkten door het land. Later dit jaar lanceert Verspilling is Verrukkelijk een gezamenlijk eindejaars-geschenkpakket en het Verspilling is Verrukkelijk-assortiment zal op steeds meer plaatsen te vinden zijn, waaronder in (bedrijfs)restaurants.

Verspilling is Verrukkelijk is een initiatief van Kromkommer, Instock, Potverdorie!, GRO Mushrooms, BeeBlue, Soupalicious, ThijsTea, de Verspillingsfabriek, Coco Conserven, Betuwse Krenkelaar, Yespers, De Lekkere Man, The Ketchup Project, De Tweede Jeugd, De Bokkenbunker, Glorious Bastards, Twisted, AND Cheesetrade en MVO Nederland.

www.verspillingisverrukkelijk.nl