Themabijeenkomst: Automatisering dosering microcomponenten en allergenenbeheersing
16/05/2025 , 09:00 - 13:30
Huijbregts Groep BV; Adres: Lagedijk 30, 5705BZ Helmond
Tijdens deze bijeenkomst zal de implementatie van de Miniload centraal staan; een nieuw doseer -en weegsysteem voor microcomponenten en allergenenbeheersing. Allergenenbeheersing is essentieel bij het semi geautomatiseerd doseren van grondstoffen en aanwezig zijn van bijna alle major allergens.
Deze bijeenkomst is bijzonder interessant voor technici die elke dag met de performance van de productiemiddelen bezig zijn. klik op de titel voor het programma en meer informatie.
|
Geplande bijeenkomsten 2025
30/05/2025 , 09:00 - 13:30
Deze worden later bekend gemaakt.
De volgende bijeenkomsten worden voorbereid:
- 13 juni : De overstap naar digitaal kwaliteitsmanagement.
- september, oktober: Voedselveiligheidcultuur , TMR.
- oktober, november: Thema Warehousing WMS.
- oktober, november: Energie/ Sustainability.
- oktober, november: M.O.C. nieuwe productielijn ontwikkelen. Wat kom je tegen?. Management of Change. In relatie tot voedselveiligheidssystemen en kwaliteitseisen VAT/SAT.
Van een aantal bijeenkomsten zijn de data, locatie en programma nog niet beschikbaar maar daarover krijgt u bericht zodra deze bekend zijn.
En deze vindt u ook op de PAVO- website. Heeft u belangstelling voor één van deze bijeenkomsten, stuur een e-mail naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
|
|
Gehouden bijeenkomsten
Themabijeenkomst: Van Capex naar Opex ‘de reis naar een EaaS-model’
11/04/2025, , 09:30 - 13:00
Selo Food Group Holding BV; Adres: Asveldweg 11, 7556BR Hengelo
Tijdens deze bijeenkomst is ingegaan op de huidige manier van investeren in, en onderhouden van productie middelen. De kosten van productie middelen worden veelal gezien als vaste kosten ongeacht de productie volumes en/of omzet. Hoe worden deze investeringen en kosten variabel en voorspelbaar gemaakt zodat er geen onaangename verrassingen ontstaan? Hoe krijgt een operations manager of technische dienst grip op de onderhoudskosten? En hoe worden deze voorspelbaar gemaakt?
Aan deze vragen is tijdens deze bijeenkomst uitgebreid aandacht besteed.
Klik op de titel voor meer informatie.
|
Themabijeenkomst Continu Verbeteren/OEE ‘Zonder fun geen resultaten’
14/02/2025, , 09:00 - 13:00
Refresco Benelux BV; Adres: Europaweg 6, 2411 NE Bodegraven
Deze bijeenkomst heeft getoond hoe binnen Refresco de implementatie van continu verbeteren en het operational excellence programma zijn uitgerold.
Hoe is de weg afgelegd van start tot het behalen van een Kaizen award?
Wat leveren deze programma’s op, wat zijn de do’s en dont’s en welke struikelblokken is men tijdens dit traject tegengekomen en hoe zijn deze overwonnen?
Daarnaast is ook worden ingegaan op de rol van medewerkers en het belang van blije tevreden medewerkers bij het behalen van de resultaten.
Klik op de titel voor het verslag.
|
Themabijeenkomst: de huidige mogelijkheden van cobots en robots Applicatie: Palletizers en Case-packers
06/12/2024, , 09:00 - 13:00
Bedrijf Bresc ; adres: Jakobsstaf 6, 4251 LW Werkendam
Bresc produceert koelverse knoflook- en kruidenproducten voor de Europese foodservice markt.
Bresc heeft samen met DH Automation een Palletizer en Case-packer ontwikkeld en in bedrijf genomen. De groeiende vraag en het tekort aan personeel zorgden voor deze investering.
Tijdens de bijeenkomst worden de volgende vragen behandeld:
* Hoe is men gekomen tot het programma van eisen?
* De keuze voor een leverancier ?
* Wat zijn de resultaten van deze investering?
* Cobots en robots; wat zijn de “do’s & don’ts”?
Klik op de titel voor het verslag.
|
Workshop: PPWR, Circulaire Verpakkingen en Identificatie
22/11/2024, , 09:00 - 13:00
Experience Center De Koningh; Adres: Geograaf 8, Duiven
Een workshop rondom het thema “PPWR, Circulaire Verpakkingen & Identificatie" met als doel om de veranderingen op het gebied van het verpakken en coderen in de toekomst naar voren te brengen. En welke uitdagingen daarvoor nodig zijn. De PPWR-wetgeving verplicht ons deze uitdaging aan te gaan met nieuwe materialen, technologieën en ons te houden aan de regels. Dee workshop bracht de deelnemers op de hoogte van de wetgeving, technologieën en wat de gevolgen daarvan kunnen zijn. een workshop rondom het thema “PPWR, Circulaire Verpakkingen & Identificatie" Het doel was om de veranderingen op het gebied van het verpakken en coderen in de toekomst naar voren te brengen. En welke uitdagingen daarvoor nodig zijn. De PPWR-wetgeving verplicht ons deze uitdaging aan te gaan met nieuwe materialen, technologieën en ons te houden aan de regels.
Klik op de titel voor het verslag.
|
Themabijeenkomst: Wat levert een OEE systeem voor uw bedrijf op?
18/10/2024, , 09:00 - 13:00
Marel Poultry; Adres: Handelstraat 3, 5831 AV Boxmeer
De Stichting PAVO heeft samen met Marel Poultry een themabijeenkomst rondom het thema “Overall Equipment Effectiveness” georganiseerd met als doel om met elkaar van gedachten te wisselen rondom OEE en continu verbeteren. Hoe kunnen deze thema’s bijdragen om de prestaties van productie systemen te verbeteren? Productiebedrijven zijn nu steeds meer “data-driven” georiënteerd waardoor het belang van betrouwbare data steeds belangrijker wordt.
Klik op de titel voor een verslag.
|
Ronde Tafel Productiemanagers
11/10/2024, , 09:00 - 13:00
Wordt nog bekend gemaakt
De productiemanagers komen een paar keer per jaar bij elkaar om gemeenschappelijke onderwerpen te bespreken. Dit doen ze opeenvolgend bij elkaar op hun locatie. De gespreksonderwerpen variëren van het opzetten van opleidingsprogramma’s, de organisatie van de vele projecten, OEE, continue verbeteren & onderhoud tot aan de plannen om je mensen gemotiveerd en betrokken te houden.
Klik op de titel voor meer informatie.
|
Bijeenkomst TD Ronde tafel “Van Reactief naar Preventief onderhoud” i.s.m. Pontifexx.
27/09/2024, , 09:00 - 13:00
Bedrijf: Zandvliet Vleeswaren. Adres: Faradayweg 4, 2627 AX Delft
Deze bijeenkomst heeft een toelichting gegeven hoe je een organisatie kunt veranderen van ‘Reactief naar Preventief Onderhoud’.
Waarom is deze beweging van belang in de huidige veranderende wereld? En welke resultaten daarmee zijn geboekt?
Tot slot wordt uitgelegd welke KPI’s gebruikt worden om de ontwikkelingen binnen de organisatie van Zandvliet te borgen en continue te verbeteren.
Thema’s die verder zijn toegelicht:
• De veranderende context van vandaag en de rol van ‘assetmanagement’.
• Schaarste van technisch uitvoerend personeel en de impact van preventief onderhoud.
• Het borgen van preventief onderhoud.
• Welke KPI’s zijn nodig in een bepaalde ontwikkelfase van de organisatie?
De bijeenkomst is afgesloten met een rondleiding door de fabriek.
Klik op de titel voor een kort verslag van deze bijeenkomst.
|
|