Activiteiten

Deelname voor PAVO-leden is kosteloos. Niet-leden betalen € 255,00 excl. BTW voor de 1e aanmelding en krijgen 50% korting voor iedere volgende aanmelding. Aanmelden voor de themabijeenkomst kan per email of middels onze website.

Geplande bijeenkomsten

Workshop: PPWR, Circulaire Verpakkingen en Identificatie
   22/11/2024 , 09:00 - 13:00
    Experience Center De Koningh; Adres: Geograaf 8, Duiven

Een workshop rondom het thema “PPWR, Circulaire Verpakkingen & Identificatie" met als doel om de veranderingen op het gebied van het verpakken en coderen in de toekomst naar voren te brengen. En welke uitdagingen daarvoor nodig zijn. De PPWR-wetgeving verplicht ons deze uitdaging aan te gaan met nieuwe materialen, technologieën en ons te houden aan de regels. In de workshop brengen we je op de hoogte van de wetgeving, technologieën en wat de gevolgen daarvan kunnen zijn. een workshop rondom het thema “PPWR, Circulaire Verpakkingen & Identificatie" Het doel is om de veranderingen op het gebied van het verpakken en coderen in de toekomst naar voren te brengen. En welke uitdagingen daarvoor nodig zijn. De PPWR-wetgeving verplicht ons deze uitdaging aan te gaan met nieuwe materialen, technologieën en ons te houden aan de regels. In de workshop brengen we je op de hoogte van de wetgeving, technologieën en wat de gevolgen daarvan kunnen zijn. Klik op de titel voor het programma en aanmelden.

Geplande bijeenkomsten 2025
   29/11/2024 , 08:00 - 17:00
   Deze worden bekend gemaakt.

klik op de titel om te zien welke bijeenkomsten in de komende maanden in voorbereiding zijn.

Gehouden bijeenkomsten

Themabijeenkomst: Wat levert een OEE systeem voor uw bedrijf op?
   18/10/2024, , 09:00 - 13:00
    Marel Poultry; Adres: Handelstraat 3, 5831 AV Boxmeer

De Stichting PAVO samen met Marel Poultry een themabijeenkomst rondom het thema “Overall Equipment Effectiveness” georganiseerd met als doel om met elkaar van gedachten te wisselen rondom OEE en continu verbeteren. Hoe kunnen deze thema’s bijdragen om de prestaties van productie systemen te verbeteren? Productiebedrijven zijn nu steeds meer “data-driven” georiënteerd waardoor het belang van betrouwbare data steeds belangrijker wordt.
Klik op de titel voor een verslag.

Ronde Tafel Productiemanagers
   11/10/2024, , 09:00 - 13:00
   Wordt nog bekend gemaakt

De productiemanagers komen een paar keer per jaar bij elkaar om gemeenschappelijke onderwerpen te bespreken. Dit doen ze opeenvolgend bij elkaar op hun locatie. De gespreksonderwerpen variëren van het opzetten van opleidingsprogramma’s, de organisatie van de vele projecten, OEE, continue verbeteren & onderhoud tot aan de plannen om je mensen gemotiveerd en betrokken te houden.
Klik op de titel voor meer informatie.

Bijeenkomst TD Ronde tafel “Van Reactief naar Preventief onderhoud” i.s.m. Pontifexx.
   27/09/2024, , 09:00 - 13:00
   Bedrijf: Zandvliet Vleeswaren. Adres: Faradayweg 4, 2627 AX Delft

Deze bijeenkomst heeft een toelichting gegeven hoe je een organisatie kunt veranderen van ‘Reactief naar Preventief Onderhoud’.
Waarom is deze beweging van belang in de huidige veranderende wereld? En welke resultaten daarmee zijn geboekt?
Tot slot wordt uitgelegd welke KPI’s gebruikt worden om de ontwikkelingen binnen de organisatie van Zandvliet te borgen en continue te verbeteren.
Thema’s die verder zijn toegelicht:
• De veranderende context van vandaag en de rol van ‘assetmanagement’.
• Schaarste van technisch uitvoerend personeel en de impact van preventief onderhoud.
• Het borgen van preventief onderhoud.
• Welke KPI’s zijn nodig in een bepaalde ontwikkelfase van de organisatie?
De bijeenkomst is afgesloten met een rondleiding door de fabriek.
Klik op de titel voor een kort verslag van deze bijeenkomst.

Themabijeenkomst: Waterbeschikbaarheid voor de voedingsmiddelenindustrie
   22/03/2024, , 09:00 - 13:00
    Brabant Water Veghel; Adres: Blankenburg 2, 5463 PH Veghel

Wordt water het nieuwe stikstofdossier? 80% van ons oppervlaktewater voldoet niet aan de KDR (Kader Richtlijn Water), wat in 2027 wel gerealiseerd moet zijn! Minder water gebruiken en mogelijkheden om regenwater en/of afvalwater her te gebruiken, worden dus steeds belangrijker.
Klik op de titel voor een kort verslag van deze bijeenkomst.